You are here

گفتگویی در مورد شناخت مشکلات در زندگی

زمان تقریبی مطالعه:

۳ دقیقه

 

 

 

گفتگویی در مورد شناخت مشکلات در زندگی با کشیش میلتن دانیل داشتیم که در این قسمت از نظرتان خواهد گذشت.

 

۱) چرا در زندگی بعضی از افراد دائماً مشکلات و سختی‌ها وجود دارد؟

تمامی انسان‌ها به طریق‌های مختلف با مشکلات درگیر هستند به اصل مشکل اگر دقت کنیم می‌توانیم مشکلات را به سه نکته تقسیم‌بندی کنیم. که عبارت است از:

نکته اول: مشکلاتی که بیرونی هستند.

این قبیل مشکلات را مردم اطراف ما و یا شرایط و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم

برای ما بوجود می‌آورند.

نکته دوم: مشکلاتی که درونی است.

این مشکلات را خودمان بوجود می‌آوریم. به عنوان مثال تصمیماتی که برای خود می‌گیریم سرنوشت کارهایمان را مشخص می‌کنیم.

نکته سوم: به دلیل نشناختن خداوند و عدم نقش خدا در زندگی‌شان، افراد دچار یک سری از مشکلات می‌شوند.

 

۲) ما چه کمکی می‌توانیم به افرادی که در عمق مشکلات و سختی‌ها هستند انجام دهیم؟

چون همۀ انسان‌ها به نوعی در مشکلات هستند باید همدیگر را درک کنیم شاید مشکلات همدیگر را تجربه نکرده باشیم ولی برای کمک به افرادی که در عمق مشکلات در حال غرق شدن هستند باید خودمان را به جای آن‌ها بگذاریم تا بتوانیم آن‌ها را کمک کنیم. خیلی مهم است که با حکمت و با درک به دیگران کمک کنیم به قول معروف افراد را از چاله در نیاوریم و در چاه بیندازیم و در واقع آن‌ها را دچار مشکلات بیرونی کنیم. ما باید به آن‌ها یادآوری کنیم که کسی وجود دارد که از تمامی این مشکلات بزرگتر است خداوند قادر مطلق است و اوست که فقط می‌تواند در همۀ مشکلات پیروز شود.این مهم‌ترین کمکی است که ما می‌توانیم به آن‌ها بکنیم و آن‌ها را تسلی بدهیم توسط آن روح تسلی‌دهنده یعنی روح‌القدس.

 

۳) پیغام خداوند برای این افراد که درگیر مشکلات هستند چیست؟

خدا محبت است پس پیغام خداوند هم برای این افراد محبت است. خداوند این عزیزان را دوست دارد خداوند افرادی که در مشکلات هستند و به سختی زندگی می‌کنند را دوست دارد. خداوند عیسی مسیح می‌خواهد به آن افراد نشان دهد که قادر است برای آن‌ها کاری انجام دهد. در انجیل متی باب ۱۱ آیه‌ ۲۸ عیسی مسیح این طور می‌فرماید:” بیایید نزد من، ای تمامی زحمتکشان و گرانباران، که من به شما آسایش خواهم بخشید. “ پس پرواضح است که خداوند به افرادی که در سختی‌ها هستند دعوت می‌کند که به نزدش بروند و آرامش بیابند. آن زمان است که افراد باید خودشان تصمیم بگیرند که چه اقدامی بکنند آیا به دعوت عیسی مسیح جواب مثبت بدهند و یا منفی. اگر جواب منفی باشد آن آرامشی که خداوند وعده داده بود را دریافت نخواهند کرد ولی اگر جواب مثبت باشد از آن آرامش خداوند بهره خواهند برد و در آرامش خداوند وارد خواهند شد. خداوند قادر است که مشکلات ما را بردارد و به ما آرامش خودش را عطا کند. در مزمور ۲۳ می‌خوانیم: ”خداوند شبان من است، محتاج به هیچ چیز نخواهم بود.“ اگر به راستی خداوند شبان ما است پس باید آیه ۴ در همین باب ۲۳ که می‌فرماید:” چون در وادی سایۀ موت نیز راه روم از بدی نخواهم ترسید زیرا تو با من هستی، عصا و چوب‌دستی تو مرا تسلی خواهد داد.“ در زندگی ما برقرار باشد. اگر مشکلات در زندگی داریم بدانیم که خداوند عیسی مسیح ما را دعوت می‌کند که در آرامش او داخل شویم و آرامی بیابیم. او شبان ماست و قادر است که ما را با عصا و چوبدستی‌اش حفظ کند که همان شبانی و قدرتی است که خداوند در زندگی ما عمل می‌کند. در نتیجه باز خواهیم دید که خداوند محبت است و می‌خواهد افرادی که در زیر بارهای گران این دنیا هستند در آرامش خودش وارد کند و آن‌ها را به معنای واقعی شبانی کند.