You are here

گفتگویی در مورد احساس نفرت

زمان تقریبی مطالعه:

۳ دقیقه

 

 

در مورد احساس نفرت با خانم شامیران گفتگویی داشتیم که در این قسمت از نظرتان می‌گذرد.

 

۱) خیلی از افراد زندگی‌شان در شرایط خانم منصوره است و عشق اول ازدواجشان تبدیل به نفرت شده است، شما چه صحبتی برای این گونه افراد دارید؟

روزهای اول بدلیل نداشتن مشکلات و ناراحتی زوج‌ها به هم عشق می‌ورزند اما هر چقدر در زندگی پیش می‌رویم مشکلات کم‌کم خودشان را نشان می‌دهند. باید بدانیم که بین زوجین اختلاف سلیقه وجود دارد و توانایی‌ها و قدرت‌های آن‌ها با هم متفاوت است و همین موضوع اتفاقاً زندگی را شیرین می کند. اختلاف نظر را باید بپذیریم و ما را ناامید نکند و در این شرایط ما باید همدیگر را محبت کنیم و گذشت داشته باشیم. خیلی مهم است که ما از اشتباهات همدیگر بگذریم و همدیگر را محبت کنیم. هر چقدر تحمل کنیم خداوند بیشتر در زندگی ‌ما کار می‌کند.

 

۲) ما برای این ازدواج نمی‌کنیم که از هم نفرت پیدا کنیم ولی متأسفانه خیلی از مردم بعد از گذشت مدتی به خاطر مسائل مختلف مثل: اعتیاد، خیانت، بد‌اخلاقی‌ها و...صد‌ها موارد دیگر،زن و شوهرازهم نفرت پیدا می‌کنند.با این احساس نفرت چه باید  کار کرد؟

نکته مقابل تنفر، محبت کردن است اگر ما یاد بگیریم که عزیزانمان را محبت کنیم پیروز می‌شویم چون تنفر ما را از آن‌ها دور می‌کند ولی محبت کردن ما را به آن‌ها نزدیک می‌کند. باید به چنین اشخاص به عنوان شخصی که مریض است نگاه کنیم همانطور که ما با محبت با شخص مریض رفتار می‌کنیم و وقتی که مریض را در حال رنج کشیدن می‌بینیم ما هم رنج می‌کشیم چون دوستشان داریم. باید با اینگونه افراد هم با محبت برخورد کنیم. یادم می‌آید که سال‌ها پیش شخصی که مسیح او را از اعتیاد آزاد ساخته بود زندگی‌اش را به صورت شعر و قصه درآورد و یک بیت از اشعار او این بود که "وقتی که آشنایان درد من را نمی‌دانند چرا مثل دشمن با من نامهربانند." و این یک واقعیت است که ما وقتی محبت کنیم از نفرت ما کم می‌شود.

۳) چطور ما به این گونه افراد که شرایط خانم منصوره را دارند و عشقشان به نفرت تبدیل شده کمک کنیم؟

خداوند کلام مصالحه را به ما داده است و ما باید از این کلام مصالحه استفاده کنیم در چنین شرایطی مهمترین کاری که می‌توانیم برای این افراد انجام دهیم این است که دست این عزیزان را در دست‌های عیسی‌مسیح بگذاریم. این می‌تواند با مشورتمان باشد و با نمونه آوردن از زندگی افرادی که در شرایط آن‌ها بوده‌اند و آن‌ها را معرفی کنیم به کلیسا یا از کلام خداوند برای آن‌ها بگوییم، یا فیلم زندگی عیسی‌مسیح را به آن‌ها بدهیم کاری را که هیچ انسانی نمی‌تواند برایشان انجام دهد عیسی‌مسیح می‌تواند آن کار را انجام دهد. پس مهمترین کار، سپردن آن‌ها به عیسی‌مسیح است تا در زندگی‌شان عمل کند.

۴) خداوند چه طور به زندگی این افراد نگاه می‌کند؟

خداوند خدای محبت است و به زندگی این افراد با عشق و محبت و دلسوزی نگاه می‌کند. واقعاً خداوند به فرزندانی که گم شده‌اند عشق می‌ورزد. این را ما می‌توانیم در انجیل لوقا باب ۱۵ بخوانیم که عیسی‌مسیح از زندگی پسر گمشده مثال می‌آورد که این پسر گمشده دارایی خودش را از خانه پدر برداشته و به مکان دیگری می‌رود. و همۀ دارایی‌اش را به هدر می‌دهد و زندگی گناه آلودی پیدا می‌کند و وقتی که متوجه می‌شود به سوی منزل پدری‌اش پیش می‌رود و پدرش که در انتظار او بود به سویش می‌دود و با عشق و محبت او را در آغوش می‌گیرد. حالت خداوند برای گمشدگان این است که او با محبت و آغوش باز منتظر ماست و وقتی که ما برمی‌گردیم ما را می‌بخشد و نه تنها می‌بخشد بلکه برای ما جشن عظیمی می‌گیرد. چون ما مرده بودیم ولی در حضور خداوند زنده شدیم.