You are here

نامه‌های شما / ۵۰

زمان تقریبی مطالعه:

۵ دقیقه

وعده‌دهنده امین است

سلام و درود فراوان بر عزیزانی که هر سه ماه یکبار با کوله‌باری پر از رحمت و فیض و محبت به منزل ما می‌آیند و برای ساعت‌های زیادی ما را همراهی می‌کنند.

دوستان می‌خواستم این نکته را با شما در میان بگذارم: بارها شده‌ است که سؤالی در ذهنم بوده و به‌دنبال جواب آن می‌گشتم، و خیلی جالب در مجله‌ای که شما برایم فرستاده‌اید جواب خود را یافته‌ام. خدا را شکر برای وعده‌ای که به ما داده که شما را تنها نمی‌گذارم.

من مدت چند سال بود که چشمم آب مروارید آورده بود. چند مرتبه به دکتر مراجعه کرده بودم و هر بار به من می‌گفتند که صبر کن. در حدود دو سال قبل هم دکتر دیگری به من گفت: «تا زمانی که می‌توانی تحمل کنی صبر کن!» اما وضع بینایی من کم کم داشت بدتر می‌شد، ولی جرأت عمل کردن نداشتم. تا اینکه به دکتر دیگری مراجعه کردم و جریان را برایش گفتم. او به من گفت که هر چه دیرتر عمل کنم، نتیجه بدتر می‌شود. بنابراین من بر سر دو راهی بودم. این موضوع را با هر کس که در میان می‌گذاشتم، جواب قانع‌کننده‌ای نمی‌دادند. صبح روزی که فردایش عمل داشتم وقتی از خواب بیدار شدم با خدا راز و نیاز کردم و گفتم: «خدایا تو راهنمای من هستی. به‌طریقی‌ به من نشان بده که چه کنم.» طبق عادت همیشگی کتاب مزامیر را باز کردم. آن روز نوبت مزمور ۴۶ بود. در آیه اول نوشته بود: «خدا ملجا و قوت ماست. مددکاری که در تنگی‌ها فوراً یافت می‌شود. باز ایستید و بدانید که من خدا هستم.»

پس جایی برای نگرانی من نبود و عمل کردم، و خدا را شکر که عملَم موفقیت‌آمیز بود. خدا را شکر و سپاس که وعده‌دهندۀ ما امین است.

در خاتمه سلامتی و موفقیت همگی شما را از خداوند خواهانم.

شریعت

رهایی از پیچک‌های زمین و زمان

مهربون سلام: نمی‌دونم چطور بگم اما نوشته‌ات حرف دل همۀ جوونای امروزیه. حرفی ندارم جز این که بگم موفق باشی.

امضا محفوظ

مسیحی مثل فوتبالیست یا درخت؟

به‌خاطر این پیغام از شما متشکرم. چند وقت بود که به درخت و نقطه مقابلش یعنی کاه در مزمور داود فکر می‌کردم. خدا را برای این افکار و مکاشفه عظیمش شکر می‌کنم. جلال بر نام خداوند.

سارا از تهران

بازیگران حرفه‌ای

مرسی برای مقاله شما. البته یک کم بدبینانه به فوتبال نگاه می‌کنید. بله درست است که فوتبال شبیه همه زندگی نیست، اما خیلی شبیه آن قسمت از زندگی است که در این دنیا اتفاق می‌افتد. در ضمن اینقدر قیاس به نفس نکنید. همه چیز که نباید مثل زندگی ما شاگردان مسیح باشد (مخصوصاً از کلمۀ شاگرد استفاده کردم). زندگی در این دنیا مثل ۹۰ دقیقه است و در فرصت کم باید حرفه‌ای باشی. باید بدانی پستت کجاست و وظایفی را که مربی به تو محول کرده خوب انجام بدهی. باید در خدمت تیم باشی و از هم تیمی‌هایت حمایت کنی. از کاپیتان که جانشین مربی در داخل زمین است اطاعت کنی که این البته مهم‌ترین ویژگی یک بازیکن حرفه‌ای است. و خیلی چیزهای دیگر که اینجا جا نمی‌شود. در ضمن از مثال فوق‌العاده درخت ممنون. خیلی مطالب یاد گرفتم.

امضا محفوظ

تشکر از "کلمه"

من از تک تک کسانی که در "کلمه" مشغول خدمت هستند متشکرم. هر بار که سایت شما را باز می‌کنم می‌توانم از مقاله تازه‌ای برکت بگیرم. خداوند شما را قوت عطا کند و برکت دهد تا خدمت مفیدی را برای جلال خدا انجام دهید.

کوروش

هنگامی که خدا می‌گوید نه!

با تقدیم احترام خدمت شما. حسن انتخاب شما را در گزینش مقاله فوق تحسین می‌کنم. به‌نظر من اشاعۀ امیدِ مستدل و منطقی از ابعاد عظیم رسالت یک مسیحی ایرانی در زمان حاظر است. امیدوارم باز هم در این مورد بخوانیم و بشنویم. با تشکر دوباره

پیمان

دید وسیع روحانی

سلام. از برادر ادوارد ممنونیم که علاوه بر کار سخت شبانی وقت مقاله‌نویسی هم دارند. خداوند ایشان را برای ما ایمانداران حفظ کند. از ایشان برای مقاله‌شان ممنون هستم.

کوروش

شکرگزاری در اوج سختی‌ها

با عرض سلام، سلامی به گرمی محبت ایمانداران واقعی راه خداوند، به شما عزیزان و زحمت‌کشان و دست‌اندرکاران مجله پرفیض "کلمه". اینجانب پارسا هستم از کشور نروژ از کمپ پناهندگی. قبل از هر چیز لازم می‌بینم از تمامی دوستان تشکر کنم که مجله "کلمه" را به کمپ ما می‌فرستند و از درگاه پدر برای یکایک شما خوبان در نام پاک عیسی مسیح طلب موفقیت و سلامتی روزافزون دارم.

این اولین باری است که من برای شما عزیزان نامه‌ایی می‌فرستم. من به‌همراه همسر و فرزندم با تمامی روح و دل و جان به خداوندمان ایمان داریم و حضور او را در زندگی‌مان حس می‌کنیم و لحظه به لحظه شکرگزاریم. در حال حاضر به‌نوعی در سخت‌ترین روزهای زندگی هستیم، لیکن دست او را بر شانه‌های خود می‌بینیم و به معجزات خداوندمان ایمان داریم. به امید روزی که خداوند در دل تک تک ما انسان‌ها خانه گزیند. آمین.

با آرزوی موفقیت روزافزون شما خوبان در مجله "کلمه". یکایک شما را به دستان همیشه مطمئن و پر مهر خداوند می‌سپارم.

پارسا

تشکر از "کلمه"

با سلام و درود فراوان به شما عزیزان و با تشکر از مجلۀ پرمحتوا و پربرکت‌تان. من و همسرم مشترک مجلۀ "کلمه" هستیم و به‌راستی که از این مجله برکت زیادی نصیب ما می‌شود. اطلاعات مجله باعث افزون شدن اطلاعات ما نیز می‌شود و بسیاری از مطالب آن مثل سقط جنین، درخت کریسمس و ... بسیار جالب می‌باشند. تقریباً اکثر قسمت‌های مجله پرمحتوا هستند. از شما بابت همه تلاش‌ها‌ و زحمات‌تان متشکریم.

امضا محفوظ

آرزوی توفیق برای مجلۀ "کلمه"

مجله شماره ۴۹ را دریافت کردم. بسیار ممنون که من را باز به‌یاد آوردید و آن را برایم فرستادید. روز به روز کارتان پیشرفت می‌کند. خدا را شکر برای کارتان و وجود تک تک عزیزان. خسته نباشید و جلال بر مسیح باد.

دیدارِ مجدد "کلمه"

با درودهای گرم و مسیحایی

این خدمت شما دلیل بر ایمان شماست و مردم خدا را برای آن شکر خواهند کرد زیرا شما نه تنها ایمان خود به انجیل مسیح را اعتراف می‌کنید بلکه دیگران را در آنچه دارید سهیم می‌سازید. قریب دو سال است که آخرین مجله "کلمه" را از طرف شما دریافت کردم و ممنون هستم که دوباره به فکر مشارکت کوچک خانگی فارسی‌زبان ما افتادید و خیلی خوشحالیم که دوباره می‌توانیم مجله کلمه را از طرف شما دریافت کنیم و برکات فراوانی بگیریم.

با تقدیم شایسته‌ترین احترامات

نادر

تماس تلفنیِ برادری از شمال انگلستان

با سلام خدمت شما

چندی پیش به‌هنگام تمیز کردن وسایلم چشمم به یکی از شماره‌های قدیمی مجلۀ "کلمه" افتاد. مطالب بسیار جالب آن را پس از مدت‌ها دوباره خواندم و فوق‌العاده برایم باعث برکت بود. در نتیجه تصمیم گرفتم تمام شماره‌های "کلمه" را از ابتدا تا آخرین شماره سفارش دهم چون مطمئن هستم که هر مقاله همچون گنجی گرانبهاست.

خداوند همه شما را برکت مظاعف عطا کند.

مسعود