You are here

گفتگویی در مورد متحمل شدن دردها و سختی‌ها در زندگی

زمان تقریبی مطالعه:

۲ دقیقه

 

 

با خانم ریما میناسیان در مورد متحمل شدن دردها و رنج‌ها در زندگی گفتگویی داشتیم که در این قسمت از نظرتان خواهد گذشت.

 

۱) به نظر شما چطور افرادی که در سختی‌ها و مشکلات هستند، می‌توانند به زندگی با دید مثبت نگاه کنند و زندگی را خوب ببینند؟

مطمئناً زمانی که همه چیز به‌هم ریخته است و فشار از هر طرف به انسان وارد می‌شود، داشتن دید مثبت به هیچوجه آسان نیست. در چنین شرایطی است که تصمیمات اشتباه گرفته می‌شود و در نتیجه گاهی همین تصمیمات اشتباه مشکلات را سخت‌تر و حادتر می‌کند. گاهی سعی هم می‌کنیم، ولی باز نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید مثبت باشیم. در چنین شرایطی باید نگاه‌مان را از مشکلات و سختی‌ها برداریم. نباید متمرکز این موضوعات بشویم و اجازه ندهیم که مشکلات زندگی ما را کنترل کنند. ما باید آن‌ها را زیر کنترل خودمان بگیریم. و بالاتر از همه، باید آن‌ها را به خداوند بسپاریم و اجازه بدهیم که خداوند افکار ما را تازه و دیدمان را عوض کند تا بتوانیم با توکل به او زندگی را مثبت ببینیم.

 

۲ ) اگر افرادی در اطراف ما باشند که دردها و رنج‌هایی را در زندگی متحمل می‌شوند، ما چه کارهایی می‌توانیم برایشان انجام دهیم؟

اولین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به آن‌ها نشان دهیم که دوستشان داریم و به فکرشان هستیم. احساس تنهایی یکی از بدترین احساساتی است که در چنین شرایطی گریبانگیر افرادی که در درد و رنج هستند می‌شود. گاهی این اشخاص فقط یک گوش شنوا احتیاج دارند. به‌عنوان مثال اگر فردی را داریم که عزیزی را از دست داده، در وهلۀ اول، بهترین شکلی که می‌شود به او کمک کرد این است که آن گوش شنوایی باشیم که او احتیاج دارد. بودن و یا وقت گذراندن با آن‌ها بزرگترین تسلی می‌تواند باشد. و مهم‌تر از همه می‌توانیم با آن‌ها دعا کنیم تا خداوند تسلی لازم را بدهد و یا اگر مشکل دیگری است، آن را بردارد.

۳)  پیغام خداوند برای افرادی که دیگران به آن‌ها به دیدۀ تحقیر نگاه می‌کنند، و یا قصد سوءاستفاده از آن‌ها را دارند چیست؟

متأسفانه این یکی از مشکلاتی است که در هر جامعه‌ای وجود دارد. افرادی که در شرایط حساسی هستند به‌عنوان مثال مشکل مالی و یا ناتوانی یا معلولیت جسمی دارند معمولاً در معرض خطر تحقیر شدن و یا مورد سوءاستفاده بودن قرار می‌گیرند. ما نباید بگذاریم چنین رفتارهای اشتباهی ما را به طرف ناامیدی و احساس طردشدگی سوق بدهد. ما باید در دوستی‌هایمان و روابط‌مان با دیگران هشیار باشیم و چنین امکانی را برای افراد فریب‌خورده بوجود نیاوریم تا چنین رفتاری با ما بکنند. پیغام خدا برای چنین افرادی این است که خدا آن‌ها را در هر شرایطی که باشند دوست دارد و در خداوند شفا است. خداوند می‌تواند توسط روح‌القدس و کلامش عمیق‌ترین زخم‌ها را شفا بدهد و در آن‌ها آرامش ایجاد کند.